MAVİ YASEMİN / BLUE JASMINE

İzlediğim filmlerine bakarak Woody Allen'ın tarzına "vodvilvari" diyebilirim kendimce. Ama bu kez öyle yapmamış. Daha sakin işlemiş filmini.


Jasmine'in bugünü ve dünü arasında gidip gelerek (flashbacks)  kurgulanmış bu film aslında Jasmine'in  monologu. Filmlerini kendi yazan bu tuhaf yahudi yine iyi bir senaryo ve film çıkarmış. Başrolümüz Cate Blanchett nam hatun da rolünün hakkını vermiş elbet. Cuk oturmuş derler ya, öyle olmuş. Ki 2014 En İyi Kadın Oyuncu Oscar'ını almış bu rolüyle. (Bafta ve Golden Glob'u da götürmüş :) )

Trajik, üstelik bildik diyebileceğimiz bir konuyu akıcılıkla işlemiş yönetmen. Yine kadınlar, kadın bakışı hakkında bu film. Filmin konusu hakkında her yerde bilgi bulabilirsiniz diye yazmıyorum. Ancak "Eğer bir kadın severse ve sevdiği tarafından aldatılırsa, ne pahasına olursa olsun intikamını alır"  filmin mesajı. Bence. :)

İzlerken vakit kaybı duygusuna kapılmayacağınız, güzel bir film.


(Gereksiz not: Filmdeki blue, Blue Moon şarkısına takılıp kalan Jasmine'den dolayı imiş, merak ediyordum izlemeden önce :))

4 yorum:

  1. Filmin çokça mesajı vardı ama bu intikam şeysini hissetmedim.Sadece cate tarikatının bir üyesiyim artık. Cate ve naomi yaşayan iki efsane kadın oyuncu. Bende 2010 çıkışlıyım sanırım. Diger linklere bakimiciim valla. Kafam çok dağınık malum :(

    YanıtlaSil
  2. Var var intikam:)
    İnşallah iyi gelir sonuçların. ...

    YanıtlaSil
  3. Ben bir cevap alamadım iyi kötü. İnşallah sen almışsındır narda.

    YanıtlaSil
  4. Valla benim de net değil. Ama hastane gelgitleri bitti en azindan baba için. Şimdi raporları bekliyoruz. İnşallah istediğimiz yönde olur. Senin için de aynısını diliyorum.

    YanıtlaSil

Ölümü görün yazın bir şeyler, üşenmeyin.
E, üşenmeyin dedik ya:)